Menu

 Avtor: John Johnson Svetovni trg se sooča s hitro spreminjajočim se delovnim okoljem, kakršnega verjetno še ni bilo. Ameriško ministrstvo za delo na primer navaja, da bodo Američani v povprečju v svojem življenju od petkrat do sedemkrat zamenjali poklic. Trenutno 30 odstotkov delovne sile zamenja službo vsakih 12 mesecev. 

Drugi dejavnik – vsaj v zahodnem svetu – je to, kar nekateri strokovnjaki imenujejo “zmanjšana udeležba delovne sile”. To se nanaša na prihajajoči množični prenos neprisluženega podedovanega bogastva, ki lahko za mnoge ljudi zmanjša potrebo po delu ali spodbudo za delo. Posamezniki, ki podedujejo denar in druge vire po starših, se bodo morda lahko odrekli vsakodnevnemu odhodu v službo, vsaj v tradicionalnem smislu. 

To sproži strateško vprašanje: Kako lahko podjetja in organizacije uspešno poskrbijo, da bo pričakovani delovni izid stalnica, če je delovna sila spremenljivka? To je za številna delovna okolja nov problem, pa vendar ni popolnoma nov. Na primer, trenerji univerzitetnih športnih organizacij uspevajo ohranjevati zmagovalno kulturo, čeprav morajo vsako leto 25 odstotkov (ali celo več) najbolj izkušenih igralcev zamenjati z novinci! Če jim to ne uspe, trenerje odpustijo in ta izziv prevzame nekdo drug. 

Nespremenljivo kulturo ameriške mornarice lahko povzamemo takole: “Poiščite voljo, za katero niste vedeli, da jo imate, moč, za katero niste vedeli, da jo potrebujete, vezi, ki se nikoli ne pretrgajo, in vseživljenjsko željo, da bi služili namenu, ki je veliko večji od vas samih.” Tej veji ameriške vojske to uspeva že vrsto let – in to s pretežno najstniško delovno silo. 

Kako lahko ob teh spremenljivkah pri zaposlovanju in ohranjanju talentov na delovnem mestu podjetja uspešno ohranijo svojo kulturo in kakovost izdelkov ali storitev, ki jih ponujajo? To zahteva uskladitev vrednot vodstva z vedenjem zaposlenih. Tukaj je le nekaj od teh idej, skupaj s svetopisemskimi načeli, ki jih podpirajo: 

Jasno opredelite vrednote organizacije. Zagotovite, da so vrednote vodstva jasno izražene in dostopne vsem zaposlenim. Jezus Kristus je po Svojem vstajenju poskrbel, da so Njegovi učenci točno razumeli, kaj je njihovo poslanstvo. Rekel je: “Pojdite torej in naredite vse narode za moje učence… učite jih izpolnjevati vse, kar koli sem vam zapovedal!” (Matej 28:19-20). Njegovi privrženci to počnejo še danes. 

Vključite vrednote v kulturo podjetja. Spodbujajte kulturo, ki uteleša vrednote organizacije. To vključuje predstavljanje želenega vedenja na vseh ravneh upravljanja, vključevanje vrednot v programe usposabljanja in oblikovanje pozitivnega delovnega okolja. “Saj ste bili vendar za to poklicani. Saj je tudi Kristus trpel za vas in vam zapustil zgled, da bi hodili po njegovih stopinjah” (1 Peter 2:21). 

Učinkovito sporočajte vrednote. Redno sporočajte vrednote podjetja po različnih kanalih, kot so ekipni sestanki, interna glasila in digitalne platforme. Uporabite primere iz resničnega življenja, da ponazorite, kako se vrednote prenašajo v dejanja in odločitve. “Jezus je hodil po vsej Galileji. Učil je po njihovih shodnicah in oznanjal evangelij kraljestva. Ozdravljal je vsakovrstne bolezni in vsakovrstne slabosti med ljudstvom” (Matej 4:23). 

Z vključevanjem organizacijskih vrednot v različne vidike delovnega okolja, od komunikacije do upravljanja uspešnosti, ter z zagotavljanjem stalne podpore in utrjevanja lahko vodstvo učinkovito oblikuje dejanja zaposlenih in spodbuja kulturo, ki odraža želene vrednote. 

O avtorju
© 2024. John Johnson je poslovnež, filantrop in avtor knjige Ljubezen kot praksa upravljanja (Love as a Management Practice – LAMP), ki je bila oblikovana tudi v učni načrt za poslovne in strokovne voditelje. Že vrsto let aktivno sodeluje s CBMC (organizacija, podobna slovenskemu krščanskemu društvu Poslovni tok Slovenija). 

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž. 

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected] 

Vprašanja za diskusijo in razmislek 

  1. Katere spremembe ste opazili v sodobnem delovnem okolju? Na primer, številni trgovski obrati – zlasti restavracije – težko zaposlijo dovolj delavcev, da bi lahko ustrezno postregli svoje stranke. Zakaj menite, da je tako, in katere druge primere tega ste opazili? 
  2. Ali ima vaše podjetje ali organizacija kulturo, ki jo zaposleni zlahka razumejo in ki bi po potrebi lahko jasno razložili temeljne točke, kot so poslanstvo, vizija in vrednote? Pojasnite svoj odgovor. 
  3. Zakaj menite, da je pri organizaciji, v kateri prihaja do precejšnje fluktuacije in kadrovskih sprememb, poskus ohranjanja stalne kulture tako zelo pomemben? 
  4. Ali menite, da je mogoče svetopisemska načela uporabiti na trgu 21. stoletja? Zakaj ali zakaj ne? Če je odgovor pritrdilen, ali vam pridejo na misel še kakšna druga načela iz Svetega pisma, ki bi veljala za vzpostavitev in ohranjanje stabilne kulture podjetja? 

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko z enim klikom na naslednje vrstice preberete vse naštete citate): Pregovori 6:20-23; Matej 5:38-48; 7:12; Rimljanom 13:8-10; Jakob 2:8-10 

Izziv za ta teden 

Ta teden si vzemite nekaj časa za razmislek o tem, kako prispevate (ali kako bi lahko prispevali) h kulturi in delovnemu okolju v svoji organizaciji. Če menite, da njeno poslanstvo, vizija in vrednote niso jasno izraženi in razumljeni, s katerimi ukrepi bi lahko pripomogli k temu? 

Morda se lahko povežete z nekaterimi sodelavci – ali posamezniki, ki so vam podrejeni – in se pogovorite o tem, kako lahko skupaj pozitivno vplivate na spodbujanje močne in pozitivne kulture vašega delovnega mesta, zlasti če želite učinkovito služiti kot ambasador Jezusa Kristusa. 

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!