Menu

 Avtor: Rick Boxx – Ameriška raziskovalna organizacija Gallup je anketirala tisoče ljudi, da bi ugotovila, katerim institucijam najbolj zaupajo. Po vojski, ki je bila na prvem mestu, so se na drugo mesto uvrstila mala podjetja in 68% anketiranih ljudi je izjavilo, da zaupajo majhnim komercialnim podjetjem bolj kot drugim institucijam. 

Velika podjetja pa so se uvrstila šele na dvanajsto mesto, s 23 odstotki. Mnogo možnih razlogov je za ta razkorak v zaupanju majhnim podjetjem v zasebni lasti in velikim korporacijam. Naš namen ni obtoževati velike korporacije; mnoge med njimi so ključnega pomena za našo družbo in si prizadevajo za pravilno ravnotežje med dobičkom in predanostjo tistim, ki kupujejo njihove izdelke in storitve. Kar pa izstopa v tej raziskavi, je odlična priložnost, ki jo imajo majhna podjetja, da izkoristijo javno zaupanje za dobro vseh. 

Majhna podjetja so seveda v marsičem v slabšem položaju, kadar tekmujejo z velikimi; na primer po kupni moči, človeških in finančnih virih, vplivnosti – in v mnogih primerih – po prepoznavnosti znamke. Vendar pa majhni podjetniki lahko z uporabo modrosti in ustvarjalnosti razvijejo strategije za uspeh, sedaj in v bodočnosti. 

Kako bi na primer primerjali obisk v eni od največjih veleblagovnic, ki ima minimalno število osebja, z obiskom majhne trgovinice, v kateri so prodajalci takoj na voljo in vam z veseljem pomagajo, kar koli potrebujete? Ste kdaj občutili frustracijo pri reševanju previsoko zaračunanega zneska pri neki veliki družbi, kjer vas je telefonski avtomat pošiljal z enega konca na drugega ali pa ste se morali pogovarjati z nekom v oddaljenem kraju? Majhno podjetje je lahko ne le bolj dostopno, ampak lahko razvije oseben odnos s svojimi strankami. 

Čeprav Sveto pismo ne razlikuje med velikimi in majhnimi podjetji v tem, kar uči, pa ponuja načela, ki jih mali podjetniki lahko uporabijo v svoje dobro. Tu je nekaj teh načel: 

Modrost nas lahko vodi v določevanju pravega tržišča. Majhno podjetje morda nima dostopa do vseh virov, s katerimi razpolagajo velika podjetja, ampak če si prizadevamo za Božjo modrost in se odzivamo na povratne informacije strank, se lahko pravilno odločamo. “Modri se povzpne v mesto junakov in poruši trdnjavo, na katero se je zanašalo” (Pregovori 21:22, prosti prevod). 

Ključnega pomena je, da ima upravni odbor iste vrednote. Biti podjetnik ali lastnik majhnega podjetja ne pomeni, da moramo vse delati sami. Poleg tega, da izberemo pravi tim, je neprecenljivo imeti “upravni odbor” prijateljev in sodelavcev, ki imajo ista prepričanja in vrednote. “Kjer ni posvetovanja, se načrti izjalovijo, kjer je veliko svetovalcev, se uresničijo” (Pregovori 15:22). 

Gradimo podjetje na osnovi dobre volje. Eden od načinov, kako dosežemo, da se stranke vračajo k nam, je upoštevanje načela, da je stranka kralj. Velika korporacija lahko sledi podobnemu načelu, ampak včasih interesi delničarjev prevladajo nad pozornostjo, prilagojeno individualni stranki. Pogosto je enostavnejše osredotočati se na potrebe posamezne stranke v majhnem podjetju. “Ne delajte ničesar iz prepirljivosti in ne iz praznega slavohlepja, ampak imejte v ponižnosti drug drugega za boljšega od sebe” (Filipljanom 2:3-4). 

O avtorju
Vse pravice pridržane 2021, Unconventional Business Network (UBN). Prirejeno z dovoljenjem iz publikacije “UBN Integrity Moments”, “Trenutki za integriteto”, ki je komentar na teme vere v delovnem okolju. Če želite prejemati to publikacijo, obiščite www.unconventionalbusiness.org. UBN je organizacija, ki služi mednarodni skupnosti malih podjetnikov. 

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž. 

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected] 

Vprašanja za diskusijo in razmislek 

  1. Kakšen je vaš odziv na raziskavo, ki je pokazala visoko stopnjo zaupanja majhnim podjetjem v primerjavi z velikimi korporacijami? Kaj menite, s katerimi dejavniki lahko razložimo to razliko? 
  2. Če delate za majhno podjetje ali ste lastnik takega podjetja, kakšne občutke vam daje poročilo, da mnogi ljudje čislajo vašo vrsto podjetja? In četudi ste del velikega podjetja ali korporacije, ali verjamete, da je ta razkorak v stopnji zaupanja upravičen? Razložite svoj odgovor. 
  3. Kje lahko človek v poslovnem svetu najde modrost za sprejemanje ključnih odločitev, še posebej, če deluje na področju malega podjetništva? Kakšne so vaše izkušnje pri zanašanju na kolektivno modrost zanesljivih svetovalcev? 
  4. Ali se strinjate, da imajo mala podjetja prednost v tem, da lahko postavljajo interese strank na prvo mesto? Zakaj ali zakaj ne? Kaj so morebitne pasti (če so kakšne) filozofije, po kateri je stranka kralj? 

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, preberite naslednje odstavke (če imate internetno povezavo, lahko – s klikom na spodnje vrstice – preberete vse naštete citate neposredno na biblija.net): 

Pregovori 11,14; 11,25; 11,1; 16,11; 19,20; 22,4; 27,23-27; 28,20; Marko 12,30-31; Luka 6,31 

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!