Menu

Avtor: Robert J. Tamasy – Kako se počutite, ko je natakarica v restavraciji prijazna, se zdi, da se resnično zanima za vas, in se takoj odzove vašim potrebam? Ali pa prodajni zastopnik, ki s svojo vnemo kaže, da dela več kot le služi provizijo – ki se še posebej potrudi, kadar se pojavi težava, ki jo je treba hitro rešiti? Po eni strani ste morda šokirani ali presenečeni, saj se pogosto zdi, da so ljudje odločeni vložiti le minimalen napor pri opravljanju svojega dela.

Na žalost veliko ljudi dela, kot bi hoteli reči: “Rad prejemam plačilo, a nerad delam.” Morda je to eden od razlogov, da so po vseh omejitvah, ki jih je prinesel COVID-19, mnogi delodajalci s težavo našli dovolj delavcev za zapolnitev delovnih mest, ko se je trg začel vračati v navidezno normalno stanje.

Seveda se ležernost na delovnem mestu ni začela s pandemijo. Mnogi ljudje že dolgo živijo po filozofiji “delam ravno dovolj za preživetje”. Še en razlog za podstandardno delo in storitve bi lahko bila nepripravljenost nekaterih, da se potrudijo po svojih najboljših močeh, ne glede na to, kaj se od njih zahteva. Kot pravi svetovalec za vodenje Tim Kight: “Prizadevanje za povprečnost je redko namerno, vedno pa je uspešno.”

Hvaležen sem za ljudi, ki so mi na začetku moje delovne kariere dajali zgled, kako si je treba pri delu prizadevati za odličnost. Njihov pristop je bil: “Če je nekaj vredno narediti, je vredno narediti dobro.” Ta miselnost me je navdihnila, da se svojega dela lotevam na podoben način in se raje odločim, da naredim najboljše, kar lahko, kot da bi se zadovoljil z nečim slabšim. Morda mi ni vedno uspelo, vendar je bil to moj cilj.

Če dobro premislimo: če smo učenci Jezusa Kristusa, je predanost odličnosti na delovnem mestu eden najučinkovitejših in najvidnejših načinov “pričevanja” Zanj. Ob koncu svojega zemeljskega delovanja je rekel: “… in boste moje priče v Jeruzalemu in po vsej Judeji in Samariji ter do skrajnih mej sveta” (Apostolska dela 1:8). Vprašanje je bilo, kako naj to storijo?

Jezus je dal odgovor, ko je svojim učencem pripovedoval, kako pomembno je, da so “sol in luč” za svet okoli sebe. Rekel je: “… Takó naj vaša luč sveti pred ljudmi, da bodo videli vaša dobra dela in slavili vašega Očeta, ki je v nebesih” (Matej 5:13-16). Ko ljudje okoli nas opazijo našo močno predanost, da svoje delo opravljamo dobro, z navdušenjem in veseljem – tudi takrat, ko je delo težko in zahtevno – nas to lahko loči od ljudi, ki takšne predanosti nimajo.

Navsezadnje nastopamo za “občinstvo ene same Osebe” in služimo Bogu z iskrenostjo in poštenostjo, tudi kadar nas nihče ne opazuje. Apostol Pavel je v kulturi, v kateri so mnogi ljudje bili drugim hlapci in so morali opravljati banalne, celo ponižujoče dolžnosti, podal tale napotek:

“Sužnji, ubogajte v vsem svoje zemeljske gospodarje, in sicer ne samo takrat, kadar vas vidijo, kakor da bi hoteli ugajati ljudem, ampak v preprostosti srca in v strahu Gospodovem. Kar koli že delate, delajte iz srca, kot da delate za Gospoda, ne za ljudi, saj veste, da boste v povračilo prejeli dediščino od Gospoda. Služíte Gospodu Kristusu” (Kološanom 3:22-24).

V svetu, v katerem toliko ljudi ne vidi posebne vrednosti v odličnem delu, lahko zlahka izstopamo v množici: “da boste neoporečni in nepokvarjeni, brezgrajni Božji otroci sredi sprijenega in pokvarjenega rodu, med katerim žarite na svetu kakor zvezde” (Filipljanom 2:15).

O avtorju
© 2022. Robert J.Tamasy je napisal knjigi Ambasadorji v poslovnem svetu: trajna zapuščina evangelizacije in učenčevstva v organizaciji CBMC (organizacija, podobna slovenskemu krščanskemu društvu Poslovni tok Slovenija), Poslovanje v najboljšem pomenu besede: Brezčasna modrost iz knjige Pregovorov za današnje delovno okolje, v sodelovanju s Kenom Johnsonom je napisal knjigo Kako živeti življenje s srcem pastirja, skupaj z Davidom A. Stoddardom pa knjigo Mentorstvo s srcem. Vsakih 14 dni objavlja na svojem blogu: www.bobtamasy.blogspot.com.

Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.

Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]

Vprašanja za diskusijo in razmislek

  1. Se spomnite kakšnega nedavnega primera, ko ste opazili nekoga, ki se je pri svojem delu potrudil daleč bolj, kot je bilo zahtevano, na tak način, da ste morali opaziti in ceniti? Kako ste se odzvali?
  2. Ali se strinjate s trditvijo: “Prizadevanje za povprečnost je redko namerno, vedno pa je uspešno”? Pojasnite svoj odgovor.
  3. Kako bi ocenili svojo lastno zavezanost k odličnosti pri svojem delu? Zakaj menite, da se po poti, ki vodi k povprečnosti, podaja toliko ljudi? Ali menite, da se je v zadnjih letih ta pot še bolj razširila? Zakaj ali zakaj ne?
  4. Če resno vzamete opomin iz Pisma Kološanom 3:24: “Služite Gospodu Kristusu”, kakšno razliko bi to lahko prineslo – oz. bi moralo prinesti – v tem, kako pristopate k delu, ki vam je naloženo, da ga vsak dan opravljate?

OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko – s klikom na spodnje vrstice – preberete vse naštete citate neposredno na biblija.net):

Pregovori 4:18; 10:4; 12:24; 14:23; 18:9; 22:29; 24:30-34; 1 Peter 3:15-17

Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!