Avtor: Rick Boxx – V službi se pojavlja bolezen, ki ji ne posvečamo veliko pozornosti, vendar je uničujoča. Ta “bolezen” je obrekovanje, ponavljanje zaničevalnih, ponižujočih in pogosto lažnih informacij o drugih ljudeh. Uničuje odnose, škoduje morali zaposlenih in lahko zastrupi vsako delovno okolje.
Na začetku svoje poslovne kariere sem imel uslužbenko po imenu Jennifer, ki ji je bilo opravljanje v zabavo. Na sestankih z njo je ob imenih drugih ljudi pogosto omenila kaj negativnega, kar je po njenih trditvah ta oseba rekla o meni. Kar nekaj mojih odnosov z drugimi se je zaradi njenih govoric zaostrilo. Ko je dobila odpoved, sem ugotovil, da so bile mnoge njene pripombe laži, s katerimi je želela sebe prikazati v boljši luči.
Že dolgo cenim modrost pisma Efežanom 4:29, v katerem je apostol Pavel podal naslednje navodilo: “Nobena umazana beseda naj ne pride iz vaših ust, marveč le dobra, da bi bila ob potrebi v izgrajevanje, da bi podelila milost tistim, ki poslušajo.” Tukaj so štiri svetopisemsko utemeljena spoznanja iz tega odlomka in drugih, ki nam pomagajo, da se ogibamo obrekovanju:
Prvo spoznanje je “Nezdrave besede”. Pred časom sem sodeloval v radijskem intervjuju, ki ga je vodil nekdo, ki ga prej nisem poznal. Po tem me je prijatelj vprašal, kako je potekal intervju. Začel sem kritizirati slog tega radijskega voditelja. Nato mi je Božji Duh pokazal, da so moji komentarji nekoristni in potencialno škodljivi, saj so spodkopavali verodostojnost radijskega voditelja. Zaobljubil sem se, da bom v prihodnje varoval svoj jezik.
Zaustavitev govoric na delovnem mestu se začne z varovanjem lastnega jezika pred nekoristnimi, nezdravimi besedami. Kot je zapisano v Pregovorih 21:23: “Kdor pazi na svoja usta in svoj jezik, bo svoje življenje obvaroval stiske.”
Drugo spoznanje je “Spodbujanje” – svoje besede uporabljamo za to, da ljudi gradimo, namesto da bi jih rušili z negativnimi komentarji. Pred kratkim me je dober prijatelj vprašal, ali poznam gospoda Millsa iz časov, ko sem delal kot pooblaščeni računovodja. Spomnil sem se, da me je gospod Mills zaposlil takoj po končanem študiju. Najbolj se mi je vtisnilo v spomin, kako me je spodbujal in potrjeval, celo prepričeval me je, naj z navdušenjem počnem stvari, ki me niso zanimale.
Kot uči Pismo Rimljanom 15:2: “Vsak izmed nas naj skuša ugoditi bližnjemu, in sicer v njegovo dobro in njegovo izgraditev.” Če se želite obvarovati pred spletkarjenjem, se učite tega, da druge gradite in ne rušite.
Tretje spoznanje je “Samo potrebne besede”. Pred leti sem bil član sveta novo ustanovljene šole. Nekega dne je poklical razburjen starš, ki je slišal številne govorice o vodstvu šole. Ugotovili smo, da je bila vir govoric spletkarska mama, ki je močno pretiravala s svojimi zgodbami!
Jakob 3:8 modro ugotavlja, da “jezika ne more ukrotiti noben človek; nestanovitno zlo je in poln smrtonosnega strupa”. Da bi se obvarovali pred spletkami in škodljivimi besedami, govorite le tisto, kar je v danem trenutku potrebno.
Zadnje spoznanje je “Milost”. Prodajalec, ki je obračunaval naše nakupe, je moji ženi Kathy govoril ostre in žaljive besede. Ko ga je opozorila na žaljivko, je Kathy naletela na brezbrižnost, zato je pritisnila na prodajalca, naj prizna svoje neprimerno vedenje. Po prihodu domov pa je Kathy dejala: “Moram se vrniti v trgovino in se opravičiti temu prodajalcu.” Vrnila se je in v napeto situacijo vnesla milost.
Kot pravi Pismo Kološanom 4:6: “Vaše govorjenje naj bo zmeraj ljubeznivo, začinjeno s soljo, da boste vedeli, kako morate odgovarjati komur koli.” Če svoj govor začinimo z milostjo, bomo preprečili prizadeta čustva in se izognili širjenju govoric.
O avtorju
Vse pravice pridržane 2022, Unconventional Business Network (UBN). Prirejeno z dovoljenjem iz publikacije “UBN Integrity Moments”, “Trenutki za integriteto”, ki je komentar na teme vere v delovnem okolju. Če želite prejemati to publikacijo, obiščite www.unconventionalbusiness.org. UBN je organizacija, ki služi mednarodni skupnosti malih podjetnikov.
Prevod: Maja Bilbija, Poslovni tok Slovenija, www.poslovnitok.si
Odgovorna oseba: Prof. dr. mag. Dragica Kisilak, univ.dipl.inž.
Vsa morebitna vprašanja ali želje prosimo pošljite na: [email protected]
Vprašanja za diskusijo in razmislek
- Kako bi opredelili “opravljanje”? Ali lahko navedete nedavni primer, ki ste ga slišali?
- Ali ste bili kdaj tarča ali žrtev obrekovanja nekoga drugega? Kakšna je bila taizkušnja in kako je vplivala na vas? Kako ste se odzvali?
- Ali se morda spomnite kakšne situacije, kjer ste sodelovali pri opravljanju druge osebe, morda zato, da bi “prispevali” k pogovoru s prijatelji ali sodelavci? Če je tako, ali ste imeli kasneje kakšne pomisleke o tem, kar ste rekli – in zakaj ste to rekli?
- Zakaj menite, da je tako privlačno širiti govorice o drugih ljudeh ali v njih sodelovati? V primerjavi s tem, koliko truda je potrebnega, da imamo nasproten pristop – da govorimo samo besede, ki spodbujajo, dvigujejo in krepijo odnose? Pojasnite svoj odgovor.
OPOMBA: Če imate Sveto pismo in bi želeli prebrati več o tej temi, razmislite o naslednjih odstavkih (če imate internetno povezavo, lahko – s klikom na spodnje vrstice – preberete vse naštete citate neposredno na biblija.net):
Copyright © Poslovni tok Slovenija – Vse pravice pridržane!